2

2

-1

0

Nowości

Promocje

[]

Najnowsze Artykuły
Poprawna, bezpieczna suplementacja

Zdecydowana większość osób skupia się na tym jakie suplementy należy przyjmować celem dla lepszego zdrowia. Jednak o prócz tego czym się suplementować, niezwykle istotne pozostaje również jak przyjmować suplementy.

Tagi
Przebywanie na świeżym powietrzu - dlaczego robić to częściej?
Przebywanie na świeżym powietrzu - dlaczego robić to częściej?

drzewo - liście

Szybki, pełny technologi styl życia to codzienność większości ludzi. Jak podają statystyki, w pomieszczeniach spędzamy już średnio 90% czasu w ciągu dnia.


Spis treści


Niestety, tak duża ilość czasu spędzana wewnątrz ma negatywny wpływ na zdrowie, szczególnie w przypadku dzieci.

Warto zaznaczyć, iż jeszcze 50 lat temu, taki stan rzeczy był czymś zupełnie nierealnym. Dlaczego zatem warto wyjść na zewnątrz.

Zanieczyszczenie powierza wewnątrz

Według badań przeprowadzonych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA), stężenie niektórych zanieczyszczeń powietrza często jest dwa do pięciu razy wyższe w pomieszczeniach niż na zewnątrz.

Warto zaznaczyć, iż w niektórych przypadkach, zanieczyszczenia powietrza wewnątrz były nawet 100 krotnie większe.

Co gorsza, najczęstsze zanieczyszczenia w pomieszczeniach znalazły się wśród pięciu największych zagrożeń środowiskowych dla zdrowia publicznego.

Najczęstszymi objawami spędzania zbyt dużej ilości czasu wewnątrz są:

  • pieczenie i suchość oczu
  • problemy z oddychaniem
  • drapanie w gardle
  • bóle głowy
  • długotrwałe uczucie zmęczenia

Obniżenie poziomu stresu

Szybki spacer na zewnątrz to doskonały sposób na obniżenie poziomu stresu.

Badania przeprowadzone w 2009 jednoznacznie wskazały, iż spacer po zielonej okolicy działa bardzo relaksująco i może wprowadzić mózg w stan medytacyjny. Warto zaznaczyć, iż wyniki badań nie opierają się wyłącznie na odczuciu osób badanych, ale również są widoczne w zapisach EEG.

Korzyści dla oczu

Negatywny wpływ na wzrok mają nie tylko długie godziny wpatrywania się w ekran monitora czy telefonu. Według przeprowadzonych badań, zbyt dużo czasu spędzanego w pomieszczeniach może spowodować nieodwracalne zmiany w oczach. Ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci.

Wiele badań wskazywało silną korelację między ilością czasu przebywania w pomieszczeniu i występowaniem krótkowzroczności u dzieci. Jednocześnie, badania wskazują, że dzieci w wieku od 7 do 15 lat, które spędzały więcej czasu na świeżym powietrzu, rzadziej doświadczały krótkowzroczności.

Czas na świeżym powietrzu jest również dobry dla oczu osób dorosłych. Skupienie wzroku na obiektach bardziej odległych ćwiczy mięśnie oka i pozwala oczom się zrelaksować i zregenerować.

Najlepszy sposób pozyskania witaminy D

Niedobory witaminy D to coraz większy problem. Szacuje się, iż problem ten dotyczy około 40% ludzi. Niski poziom witaminy D został powiązany ze zwiększonym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych, raka, choroby Alzheimera, depresji, złamań biodra i powikłań ciąży.

Przebywanie na słońcu to najlepszy sposób na uzupełnienie niedoborów witaminy D. Aby uzupełnić dzienne zapotrzebowanie witaminy D należy eksponować skórę na bezpośrednie działanie promieni słonecznych przez około 15 minut. W przypadku dużych upałów, należy oczywiście pamiętać o użyciu kremu z filtrem.

Skutecznym sposobem utrzymania odpowiedniego poziomu witaminy D, zwłaszcza w okresie jesienno zimowym, jest codzienna suplementacja witaminą D3 2000 IU.


 Zobacz produkt

CalciNeff

WITAMINA D3 2000 IU - 120 KAPSUŁEK


Lepszy sen

Jakość snu powiązana jest z hormonami, takimi jak melatonina oraz naturalnym rytmem dobowym organizmu.

Ekspozycja na światło dzienne ma ogromny wpływ na obydwa te czynniki.

Przeprowadzone badania na St. Louis University School of Medicine, wykazały, że naturalne światło słoneczne pomaga ustawić wewnętrzne zegary naszego organizmu. Codzienna, 30-60 minutowa ekspozycja na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, znacząco poprawia jakość snu.

Więcej ruchu, więcej zdrowia

Przebywanie na zewnątrz wiąże się z większą aktywnością fizyczną. Warto zauważyć, iż według przeprowadzanych badań, bieganie lub jazda rowerem na zewnątrz powoduje spalanie większej ilości kalorii aniżeli te same ćwiczenia wykonywane na bieżni lub rowerze stacjonarnym.

Skupienie i pamięć

Wystarczy odrobina świeżego powietrza i słońca, aby zwiększyć poziom koncentracji.

Naukowcy z University of Illinois przebadali 17 dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), przed i po 20 minutowym spacerze w parku.

Badanie wykazało, iż dzieci po odbytym spacerze w terenach zielonych były w stanie lepiej się skupić.

Podobne badania przeprowadzone zostały również, na osobach dorosłych. W tym przypadku również, obcowanie z naturą pomogło poprawić pamięć i koncentrację. Co więcej wyniki były równie pozytywne, bez względu na porę roku.

Wśród osób badanych zauważona została 20% poprawa pamięci krótkotrwałej.

Wspomaganie układu immunologicznego

Spacer w lesie niesie wspaniałe korzyści w zakresie wspomagania pracy układu immunologicznego oraz budowania odporności organizmu.

Przeprowadzone w 2002 roku badania, na grupie ponad 100 zdrowych mężczyzn wykazały, iż uczestnicy spaceru w otoczeniu drzew wzmocnili swój układ odpornościowy.

Dzieje się tak za sprawą wdychania w powietrzu cząsteczek a-pinenu i limonenu z drewna drzew leśnych. Wśród osób badanych występowała zwiększona aktywność komórek NK.

Co ciekawe, efekty zwiększonej odporności utrzymywały się do 30 dni po spacerze.

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl