2

2

-1

0

Nowości

Promocje

[]

Najnowsze Artykuły
Poprawna, bezpieczna suplementacja

Zdecydowana większość osób skupia się na tym jakie suplementy należy przyjmować celem dla lepszego zdrowia. Jednak o prócz tego czym się suplementować, niezwykle istotne pozostaje również jak przyjmować suplementy.

Tagi
Poprawna, bezpieczna suplementacja
Poprawna, bezpieczna suplementacja

bezpieczna suplementacja

Zdecydowana większość osób skupia się na tym jakie suplementy należy przyjmować celem dla lepszego zdrowia. Jednak o prócz tego czym się suplementować, niezwykle istotne pozostaje również jak przyjmować suplementy.


Spis treści



Skuteczność nawet dobranego zestawu suplementów może być obniżona, na skutek sposobu ich przyjmowania. Niektóre z elementów diety mogą zwiększać lub zmniejszać zdolność wchłaniania suplementów przez organizm.

Warto również wiedzieć, iż niektóre kombinacje suplementów oraz pożywienia mogą być wręcz szkodliwe. Tak więc sposób przyjmowania suplementów jest równie istotny jak ich rodzaj.

Multiwitamina nie idzie w parze z kawą

Kofeina, zawarta zarówno w kawie jak i w herbacie hamuje receptory witaminy D w organizmie, zmniejszając wchłanianie i wpływając na budowę kości.

Poranna kawa zmniejsza również wchłanianie wapnia, a w dużych ilościach, może pozbawić kości składników mineralnych.

Ponieważ kofeina działa również jako środek moczopędny, rozpuszczalne w wodzie witaminy tj. B i C, mogą zostać wydalone z moczem, zanim trafią do krwiobiegu. Przeczyszczające działanie kawy przyspiesza również czas przejścia przez jelita. Skraca się ten sposób czas, w który składniki odżywcze mogą być w pełni przyswojone.

Zaleca się zatem wypicie kawy lub herbaty przed śniadaniem. Z kolei suplementacja powinna nastąpić około 15 minut po jedzeniu.

Wapno jako osobny suplement

Zapotrzebowanie organizmu na wapń jak i magnez jest znacznie większe niż pozostałych witamin. Większość suplementów multiwitaminowych nie zawiera odpowiednio dużej dawki tych tych składników, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie.

Dodatkowo, przyjmowanie wapnia i magnezu w jednej dawce zmniejsza ich wchłanianie przez organizm.

Pomimo, iż zapotrzebowanie organizmu na wapń jest duże, warto uważać aby nie doprowadzić do jego przedawkowania. Niektóre badania wskazują, iż wysoki poziom wapnia może w skrajnych przypadkach zwiększać ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych.

Aby zmaksymalizować korzyści i jednocześnie zminimalizować ryzyko, suplementy wapnia i magnezu należy przyjmować osobno, w przynajmniej 2 godzinnych ostępach. Warto wiedzieć, iż przyjmowanie magnezu wieczorem poprawia jakość snu.

Wysoki poziom witaminy A może blokować wchłanianie witaminy D przez organizm. Dlatego też większość suplementów multiwitaminowych zawiera wyższy poziom witaminy D niż witaminy A.


 Zobacz produkt

CalciNeff

Suplement diety Calcineff D3 K2


Witaminę D warto suplementować w połączeniu z witaminą K, gdyż wpływa ona bardzo korzystnie na budowę kości. Dodatkowo, w przypadku niskiego poziomu witaminy K w organizmie, suplementacja witaminą D lub wapnem, w skrajnych przypadkach może być nawet szkodliwa.

Wysokotłuszczowe posiłki poprawiają wchłanianie witaminy D i mogą odnieść jej poziom we krwi nawet o 50%. Suplementacji witaminą D nie należy jednak wykonywać w godzinach wieczornych ponieważ może zakłócać produkcję melatoniny oraz powodować bezsenność.

Według przeprowadzanych badań, niskie dawki witaminy D (mniej niż 400 IU dziennie) nie wpływają znacząco na wzmocnienie kości. Z kolei bardzo wysokie dawki, mogą powodować nadmierne wchłanianie wapnia, zwiększając ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Optymalna, dzienna dawka witaminy D nie powinna przekraczać 600 IU.

Probiotyki na pusty żołądek

W niektórych przypadkach, kwasy żołądkowe mogą niszczyć probiotyki. Rozwiązaniem jest przyjmowaniem probiotyków na pusty żołądek.

Wyniki niektórych badań wskazują, iż probiotyki przeżywają w największej liczbie, kiedy przyjmowane są na około 30 minut przed posiłkiem. Tłuszcze zawarte w posiłku blokują kwasy żołądkowe i pomagają probiotykom dotrzeć do jelit.

Liczne badania wskazują, iż regularne przyjmowanie probiotyków ma korzystny wpływ na zdrowie. Niezależnie od tego, czy są przyjmowane przed czy podczas posiłku.

Podczas przyjmowania probiotyków wraz z posiłkiem, warto pamiętać iż niektóre pokarmy, takie jak płatki owsiane i mleko o niskiej zawartości tłuszczu, sprzyjają przetrwaniu probiotyków.

Suplementy żelaza i zielona herbata

Zielona herbata jest bogata w związki, które mogą drastycznie zmniejszyć wchłanianie żelaza.

Niektóre badania sugerują, że picie dużych ilości zielonej herbaty może prowadzić do anemii z niedoboru żelaza.

Garbniki i polifenole w kawie i herbacie również wiążą się z żelazem i hamują jego wchłanianie. Również herbaty ziołowe, takie jak mięta pieprzowa i rumianek, mogą wpływać na poziom żelaza w organizmie.


 Zobacz produkt

RutiNeff C

RutiNeff C


Suplementy zawierające żelazo, najlepiej przyjmować na godzinę lub dwie po posiłku. Suplement warto popijać naturalnym sokiem pomarańczowym, lub innym płynem zawierającym witaminę C. Witamina C znacznie poprawia wchłanianie suplementów żelaza.

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl